Ajuntament de Sabadell Universitat Autònoma Universitat Oberta de Catalunya Escola Superior de Diseny Fundació Parc Taulí Centre d'Innovació i Formació Tecnològica   Inici Portal Contacta  
sabadell universitat
Congrés Sabadell Ciutat
Ciutat de convivència
Ciutat de coneixement
Ciutat per viure-hi
Ciutat capital
Què és el Congrés Sbd Ciutat?
Conferències
Conclusions Congrés
Notícies
Participació
Informació
Notícies
(09/11/05)

El periodista Tarcisio Tarquini participa al Congrés Sabadell Ciutat
Avui, 9 de novembre, a les 7 de la tarda, al Casal Pere Quart, tindrà lloc una nova conferència corresponent a la Taula Qualitat de Vida de l'Eix Ciutat de Convivència. En aquesta ocasió, l'expert convidat és el periodista i president de la cooperativa de periodistes Edit Coop, Tarcisio Tarquini, que pronunciarà la conferència No només Porto Alegre. La democràcia participativa a Europa, el cas italià.

Llicenciat en lletres, Tarquini s'ha especialitzat en la temàtica del benestar local. És el responsable d'una secció sobre el benestar dels ajuntaments al setmanari Rassegna Sindacale, del qual és cap de redacció, i col·labora en el suplement Enti locali d'Il Sole 24 Ore. Tarquini també s'ha dedicat a la docència i ha publicat nombrosos assaigs i textos relacionats amb aquesta matèria.

Ahir, els membres de la Taula Ciutat Culturalment Activa de l'eix Ciutat del Coneixement van poder escoltar Miquel Lumbierres, director de la Fundació Romea, que va parlar sobre Les ciutats catalanes i la cultura.
Lumbierres va destacar que l'administració ha de treballar per crear i consolidar nous públics fent servir fórmules imaginatives en les polítiques culturals. En referència a Sabadell, el director de la Fundació Romea va dir que la ciutat s'ha de posicionar estratègicament per destacar en el mapa cultural del segle XXI. En aquest sentit, Lumbierres va apostar perquè Sabadell continuï potenciant la música simfònica i l'òpera, ja que no hi ha cap altra ciutat a Catalunya que destaqui en aquests camps. Així, Lumbierres va opinar que cal continuar treballant i sumant esforços per reforçar aquesta singularitat, que es consolidarà amb el futur Complex Cultural de l'Eix Macià.

Després de la conferència, els participants en aquesta taula es van trobar en la segona de les seves sessions, on van debatre les idees aportades a la xerrada i a les intervencions que s'han fet fins ara. La propera trobada de la taula, la reunió de síntesi, és prevista per al 28 de novembre.
S A B A D E L L   U N I V E R S I T A T
   C O N G R É S    S A B A D E L L    C I U T A T    2 0 0 5